På den här sidan hitta du svar på de vanligaste frågorna. Du behöver bara klicka på frågan för att se svaret. Om du inte får svar på dina frågor här är du självklart välkommen att kontakta oss på [email protected] eller ringa till oss på tel: 040-60 60 680.
Innan Köp
SVAR: Ja, alla våra maskiner finns i vårt showroom i Billund, Danmark.
De är fullt operativa, så du är välkommen att komma förbi och se/prova de maskinerna som du är intresserad av.
Ring till oss på tel. 040-60 60 680 och boka en tid, så står vi redo med kaffe när du kommer.
SVAR: Om varan skall skickas kommer detta att ske med lastbil, PostNord eller DHL. Vi står för transporten till din dörr och den förväntade leveranstiden är 3-5 vardagar. Det kan dock inte ges garanti för att varan kommer att vara framme inom den angivna tidsintervallen, men det gör 99% av våra leveranser.
Priser för leverans och leveranstider:
- Små paket / Tillbehör: 99,- exkl. moms (123,75,- inkl. moms) (2-3 vardagar)
- Maskiner: Från 900,- exkl. moms (1.125,- inkl. moms) (3-5 vardagar)
Se köpvillkor för information om betalning, leverans, reklamationsrätt, ångerrätt och tjänster.
SVAR: Ja, vårat lager har öppet från 08.30 - 16.00 alla vardagar. Om du har köpt en produkt och önskar att hämta den ska du bara kontakta oss och avtala en tid när du gärna vill hämta din vara. Så ser vi till så att paketet är klart till upphämtning.
På lagret har vi gaffeltruckar och andra maskiner till att lasta på varorna.
SVAR: Ja, alla våra varor som vi har på lager är framme dagen efter om beställningen görs innan kl.13.00 (Gäller endast vardagar).
SVAR: Alla våra maskiner skickas med våran fasta samarbetspartner LEMAN Transport.
Små paket med reservdelar och tillbehör till maskinerna skickas med PostNord eller DHL.
SVAR: Ja, långt de flesta som köper en maskin hos oss sätter ihop den själv. Det är dock viktigt att en sakkunnig professionell person godkänner maskinen innan den tas i bruk som föreskrivs i lagstiftningen.
Vi använder en massa resurser på att säkra att alla våra maskiner är färdigsatta så mycket som det är möjligt vid leverans. Därför kommer våra maskiner 90% samlade och med bruksanvisningar på svenska, så att man inte är i tvivel om hur de sista 10% skall sättas ihop.
SVAR: Vårt standardsortiment är de produkter som vi har på våran hemsida. Vi vill dock alltid gärna hitta en lösning för våra kunder, så om det är något som du gärna vill köpa, men vi inte har på hemsidan så gör vi allt vad vi kan för att hitta produkten, eller visar dig var du kan hitta varan.
SVAR: Ja det är 100% säkert eftersom våra betalningsmetoder styrs av de största svenska leverantörerna. Vi kan därför garantera dig att dina kortupplysningar blir behandlade konfidentiellt eftersom vi använder oss av den högsta säkerheten på marknaden.
Vi drar inga pengar från ditt kort innan varan har skickats, eller har hämtats på vårat lager.
SVAR: Vi säljer både till privatpersoner och till företag. Priserna är angivna både inkl. moms och exkl. moms då en stor del av våra kunder är företagskunder.
När man kommer till kassan kan man se det samlade beloppet som skall betalas inkl. moms. I Sverige i momssatsen 25%.
Efter Köp
SVAR: Ja, alla maskiner skall kontrolleras. Huvudbesiktningen på din maskin skall utföras av ett kvalificerat serviceföretag.
Service skall utföras efter följande regler:
- Minst var 12:e månad
- Vid inställningen av lyften innan den tas i bruk
- På begagnade billyftar innan den nya ägaren tar lyften i bruk
Vid kontrollen utfärdas en skriftlig rapport som dokumentation för utförd besiktning. Fel och brister som konstateras vid kontrollen och efterföljande reparationer skall framgå av denna rapport. Rapporten skall sparas och skall kunna framvisas vid begäran av arbetsmiljöverket.
Utöver rapporten blir maskinen försedd med ett klistermärke som visar datumet för den sista kontrollen samt när nästa kontroll skall ske.
SVAR: Nej, anslutningen av 400V kräver en professionell hantverkare. Vi rekommenderar därför att man kontaktar en elektriker som kan ansluta strömmen. Detta är både för din egen säkerhets skull och för att säkra att maskinerna inte tar skada vid felaktig anslutning.
SVAR: Ja, våra kunder är ofta professionella verkstäder som inte kan vänta i flera dagar på att få reservdelarna.
SVAR: Ja, om du upplever problem med dina varor är du alltid välkommen att ringa till oss. Vi kan guida dig igenom 95% av alla problemen via telefonen. De sista 5% kan lösas genom att en av våra montörer kommer på besök.
Telefonerna är öppna Mån - Tors: 09.00 - 16.30 / Fre: 09.00 - 16.00